Hoe u een terugbetaling kunt krijgen van PayPal

Het is een omstandigheid die niemand van ons onder ogen wil zien, maar een omstandigheid waar de meerderheid van ons vroeg of laat mee te maken zal krijgen. Als je iets online bestelt, komt het beschadigd aan. Als alternatief de verkeerde kleur. Of het werkt helemaal niet. Als alternatief komt de productbeschrijving niet overeen met het product. Of het komt gewoon helemaal niet voor.

Wat doe je?

Je hebt wel keuzes als je het product met PayPal hebt gekocht, maar je zult moeten wachten. Om uw geld terug te krijgen, moet u een reeks processen doorlopen. Eerst een korte uitleg – en een waarschuwing.

Iedereen die een aankoop doet via PayPal valt onder het Aankoopbeschermingsprogramma van PayPal, dat ervoor zorgt dat je je geld terug kunt krijgen als er een probleem is. De fundamentele procedures voor wat u moet doen als u uw goederen niet hebt ontvangen of als het niet is zoals beschreven, vindt u op de Help-pagina van PayPal. We zullen ze zo doornemen. Eerst wat achtergrondinformatie.

Het Aankoopbeschermingsplan is alleen beschikbaar als u iets met PayPal heeft betaald. Als u gewoon geld naar iemand stuurt, bijvoorbeeld een vriend of familielid, is er geen manier om het terug te krijgen zodra het geld is geaccepteerd (tenzij ze ermee instemmen het terug te betalen). Als u daarom iets koopt en de verkoper wil dat u via PayPal betaalt als een vriend in plaats van als een aankoop, doe het dan niet. Het kan een hoax zijn, en als dat zo is, heb je weinig verhaal.

Op de website van PayPal’s Gebruikersovereenkomst staat een lijst met transacties die niet onder het Aankoopbeschermingsplan vallen. Onroerend goed, sommige auto’s (met andere woorden, je bent niet verzekerd als je een auto koopt, maar je bent gedekt als je een fiets koopt), cadeaubonnen en donaties zijn allemaal voorbeelden hiervan.

Een ander ding om in gedachten te houden is dat als u een ongeautoriseerde transactie in uw PayPal-rekening ontdekt – dat wil zeggen, iemand zonder uw medeweten of toestemming geld van uw rekening heeft gehaald – u onmiddellijk contact moet opnemen met PayPal via deze pagina (waar u dit kunt melden met een formulier of een berichten-app) of bel ze op PayPal Bellen.

Na dit alles kunt u als volgt een terugbetaling aanvragen als u een aankoop heeft gedaan met PayPal en denkt dat u recht heeft op een terugbetaling:

  • Ga eerst naar het Resolutiecentrum van PayPal. Als u wilt openen wat het bedrijf een geschil noemt, klikt u op ‘Een probleem melden’. Je hebt 180 dagen de tijd om dit te doen vanaf het moment dat je de aankoop hebt gedaan.
  • Je hebt 20 dagen na het indienen van een geschil om contact op te nemen met de verkoper via PayPal om te zien of de situatie op die manier kan worden afgehandeld.
  • Ga terug naar het Resolutiecentrum, zoek de vermelding voor uw geschil en klik op “Bekijken” > “Escaleren naar PayPal” als u de situatie niet kunt oplossen (of als u nooit meer iets van de verkoper hoort). Het meningsverschil is nu geformaliseerd als een claim.
  • PayPal begint de claim te onderzoeken en stuurt u updates via e-mail naarmate het onderzoek vordert. Als uw claim gegrond wordt bevonden, wordt u terugbetaald op uw PayPal-rekening.
  • Volgens PayPal wordt een claim normaal gesproken binnen ongeveer 30 dagen afgehandeld, hoewel het langer kan duren. U kunt inchecken bij het Resolutiecentrum om te zien wat er aan de hand is.

We spraken met iemand die de procedure had doorlopen, en hoewel het een lange en moeilijke weg leek (vooral omdat ze het voor een kleine som geld deden), heeft het uiteindelijk zijn vruchten afgeworpen. Ze hadden een jurk gekocht op een tweedehands kledingwebsite, maar hadden deze nooit ontvangen en konden geen contact opnemen met de verkoper. Ze belden PayPal en de procedure volgde de hierboven beschreven stappen: ze stuurden een bericht naar de verkoper via PayPal en PayPal nam vervolgens de gesprekken over. Ze kregen hun geld terug nadat de handelaar niet had gereageerd. Het kostte hen iets meer dan twee weken, zeiden ze.

En wat als u aan het einde van het proces nog steeds niet tevreden bent?

Een claim wordt als gesloten beschouwd zodra PayPal er een beslissing over heeft genomen. Als je het niet eens bent met de beslissing, heb je 10 dagen om in beroep te gaan door naar het Resolutiecentrum te gaan, je zaak te zoeken onder ‘Afgesloten zaken’ te klikken op ‘Bezwaar maken’ en de procedures te volgen.

Als uw probleem echter nog steeds niet is opgelost, kunt u onze PayPal-website bezoeken en contact opnemen met ons technicusteam. Contact via PayPal Bellen.

Published by Elinathomas

Mijn naam is haleybrown en ik woon in Amsterdam, Nederland. Ik heb engineering gedaan aan de Universiteit Gent en werk nu met Google als technisch support engineer. Ik hou van muziek, zingen, boeken lezen. Ik vind het leuk om netwerkproblemen op te lossen, daarom kies ik voor engineering. Als je een probleem hebt met je Google-account, bel dan dit nummer. https://bellenmerken.com/google/

Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started